فرمانده قرارگاه اربعین حسینی فراجا از حل مشکل ورود زائران اتباع افغانستانی به خاک کشور عراق از طریق رایزنی با فرماندهان ارشد مرزبانی عراق خبر داد.

سردار محمد شرفی گفت:مشکل ورود زائران اتباع افغانستانی به خاک کشور عراق از طریق رایزنی با فرماندهان ارشد مرزبانی عراق مستقر در منطقه صفر مرزی شلمچه حل شد.

وی راهبرد اصلی قرارگاه اربعین فراجا  را تامین نظم و امنیت زائران از مبدأ تا مقصد عنوان کرد و افزود: در این خصوص طرح ویژه و منسجمی اجرا شد تا بتوانیم امنیت و آرامش زائران از زمانی که به قصد شرکت در راهپیمایی اربعین از منازل خود به سمت مرز حرکت می‌کنند را تامین کرده و این عزیزان بدون هیچ گونه مشکل خاصی در این مسیر معنوی قدم بگذارند.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی فراجا در خصوص همکاری و هماهنگی با مسئولان پلیس عراق نیز گفت: رسالت اصلی مرزبانی فراجا توسعه روابط دوستانه با مسئولان امنیتی و انتظامی کشور‌های همسایه در چارچوب قوانین بین المللی است و یکی از اقدامات مهم ما در این ایام هم ارتباط دوستانه و به روز با همکاران خود در کشور عراق بود تا تسهیلات لازم برای زائران عزیز را فراهم کنیم.

سردار شرفی از تشکیل جلسات روزانه فرماندهان مرزبانی ایران و عراق خبر داد و گفت: فرماندهان مرزبانی به صورت لحظه به لحظه و هوشمندانه مرز‌های ششگانه کشور را رصد کرده و وقایع و حوادث را پیش بینی می‌کنند و اگر در مسیر راهپیمایی زائران مشکلی اتفاق بیفتد بلافاصله به میدان آمده و آن را مدیریت خواهند کرد.

این مقام ارشد فراجا عنوان داشت: علاوه بر این در صورتی که نیاز به تشکیل جلسات راهبردی در سطح کلان نیز باشد فرماندهان ارشد پلیس ایران و عراق در منطقه صفر مرزی با یکدیگر تشکیل جلسه داده و نسبت به حل مشکل زائران اقدام می‌کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.